Od 1.01.2023 r. wprowadzając promocje do sklepu nie wystarczy przekreślić ceny. Obok obniżonej ceny należy umieścić informację o najniższej cenie tego towaru lub tej usługi jaka obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki.
Jeżeli dany towar lub dana usługa są oferowane do sprzedaży w okresie krótszym niż 30 dni, obok informacji o obniżonej cenie uwidacznia się również informację o najniższej cenie tego towaru lub tej usługi, która obowiązywała w okresie od dnia oferowania tego towaru lub tej usługi do sprzedaży do dnia wprowadzenia obniżki.
W przypadku towarów, które ulegają szybkiemu zepsuciu lub mają krótki termin przydatności, obok informacji o obniżonej cenie uwidacznia się informację o cenie sprzed pierwszego zastosowania obniżki, z zastrzeżeniem, że termin.
Informację o obniżonej cenie uwidacznia się w miejscu ogólnodostępnym i dobrze widocznym dla konsumentów, na danym towarze, bezpośrednio przy towarze lub w bliskości towaru, którego dotyczy, w szczególności:
1) na wywieszce;
2) w cenniku;
3) w katalogu;
4) w postaci nadruku lub napisu na towarze lub opakowaniu.
Tak, bez znaczenia jest treść komunikatu obniżki:
Przykład:
– 1 grudzień – sukienka kosztowała 200 zł (jednodniowa promocja)
– 4 grudzień – sukienka jest w cenie regularnej 220 zł
– 6 grudzień – sukienka ma kosztować 150 zł (promocja na Mikołajki)
Sprzedawca chcąc zakomunikować obniżkę procentową oblicza ją od ceny 200 zł, a nie 220 zł!
– personalizowanej np. kod zniżkowy za zapis do newslettera, otrzymanie bonu zniżkowego na kolejne zakupy, z okazji urodzin itp,
– w związku z przystąpieniem do programu lojalnościowego.
Czy w przypadku banneru na stronie internetowej o treści „Dzisiaj 20% taniej przy użyciu kodu XYZ”, mamy do czynienia z personalizacją albo programem lojalnościowym? Nie. Stosując obniżkę ogłoszoną w ten sposób musimy poinformować o najniższej cenie sprzed 30 dni.
– do 20 tysięcy złotych,
– trzykrotny brak wykonania obowiązku w okresie 12 miesięcy – do 40 tysięcy złotych,